Małe firmy nie są skazane na porażkę

Czy Małe i Mikroprzedsiębiorstwa mają szansę przetrwania funkcjonując obok wieloletnich wielkich firm z już ugruntowaną renomą? Odpowiedź brzmi tak, jednak nie dotyczy to wszystkich firm i branż. Wiele zależy od zapotrzebowania na ilość i jakość danego produktu, oraz od kreatywności wytwórców.

Wiele dobrze znanych dużych firm produkcyjnych zachłysnęła się już ilością przychodów za swoją pracę. To luka dla mniejszych przedsiębiorstw, ponieważ im bardziej znane marki dążą do dużych pieniędzy, tym częściej zapominają o jakości wykonywanych produktów. Małe przedsiębiorstwa, żeby się wybić bazują głównie na jakości, którą cenią sobie klienci. Takie firmy mają zdecydowanie dużą szansę, aby przebić się przez trudny rynek i zaistnieć mimo dużej konkurencji.

Inaczej niestety mają się sprawy firm zajmujących się żywnością i małych sklepików ogólnospożywczych na wioskach. Coraz trudniej jest prowadzić takie firmy, ponieważ wielkie korporacje oferują dużo większy wybór, ilość, oraz taki sam standard produktów o zdecydowanie niższych cenach. Różnica na każdym produkcie w małym sklepiku osiedlowym jest często nawet o 3 zł wyższa od tej w hipermarkecie.

Nie cierpią mechanicy i pracownicy budowlani.

Mechanicy zawsze mają pełne ręce roboty, choć są to nierzadko firmy jednoosobowe. Dlaczego? Jest to w głównej mierze spowodowane zarobkami. Mechanicy chcący sobie dorobić pobiorą za usługę znacznie mniejsze pieniądze od markowych salonów. Poza tym większość społeczeństwa porusza się autami mającymi przeszło 10 lat i każdy członek rodziny posiada zazwyczaj swój własny samochód i tak w trzyosobowej rodzinie o średnim standardzie życia na podjeździe znajdują się 3 samochody i przynajmniej w jednym z nich występuje mechaniczny problem do naprawy. Firmy budowlane również mają się świetnie, ponieważ utrzymują się często z małych zleceń i często naprawiają coś po dużych firmach, które jakościowo wypadają gorzej w głównej mierze przez naglące terminy lub inne komplikacje.

Kreatywność kluczem do sukcesu.

To zdecydowanie najważniejsza cecha małych firm, które za wszelką cenę i wszystkimi możliwymi sposobami starają się utrzymać na rynku przez co poszerzają go o nowszy i bardziej wyszukany asortyment dążąc za bieżącymi trendami – np. kwiaciarnie, punkty z dekoracjami na każdą okazję, lokalni wytwórcy żywności. Małe i Mikroprzedsiębiorstwa są najbardziej nacechowane na człowieka i jego potrzeby dlatego są w stanie trafić do naszych serc i tym samym zapewnić sobie byt.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *